Dedykowane rozwiązania e-commerce dla branży spożywczej

Branża spożywcza pomimo tego, że rozwija się coraz dynamiczniej i z czasem ma szansę stać się jednym z ważniejszych segmentów handlu internetowego, wciąż stawia przed właścicielami e-sklepów liczne wymagania. Kluczowe okazują się być zdjęcia produktów, które muszą zachęcać do zakupu, szybkość i jakość dostaw, ale i także funkcjonalności e-sklepu. Powinien on posiadać rozwiązania, które wyróżnią go na tle innych sklepów z tej branży. Dlatego też, oferujemy dedykowane rozwiązania e-commerce, systemy B2B oraz B2C przeznaczone dla branży spożywczej. Sklep internetowy dostosowany do potrzeb Twoich Klientów sprawi, że będą mogli oni korzystać z rozwiązań, których nie znajdą w sklepach stacjonarnych.

Branżę spożywczą mieliśmy okazję poznać pracując z Chocolissimo. Dla tej marki wdrożyliśmy między innymi konfigurator, za pomocą którego Klienci mogą tworzyć spersonalizowane czekoladowe telegramy, a także Choc&Play – konfigurator do tworzenia własnej tabliczki czekolady.

Rozwiązania e-commerce dla branży spożywczej, które stworzyliśmy przy okazji współpracy z Chocolissimo, mogą się sprawdzić także w innych e-sklepach z tej branży, które chcą oferować swym Klientom coś wyjątkowego. Oto, w jaki sposób działają wspomniane wyżej konfiguratory:

Moduł polityki cenowej

Chocotelegram:

Od tego czekoladowego telegramu zaczęła się nasza przygoda z konfiguratorami. Jego zamysł był prosty, przy jego pomocy Klienci mieli mieć możliwość tworzenia krótkich, spersonalizowanych wiadomości składających się z czekoladowych literek, które następnie będą mogli wysłać komu tylko zechcą.

Chocotelegram jest konfiguratorem, który został wdrożony w e-sklepie opartym na naszej platformie – Extreme Commerce. Jednak jeżeli Twój sklep internetowy oparty jest na innej platformie, nie stanowi to problemu. Taki sam konfigurator można stworzyć wykorzystując konfiguratory w chmurze (Fifny Cloud) – z powodzeniem działają one na dowolnych platformach sklepowych, stronach www oraz serwisach.

Oto, jak konfigurator wyświetla się Klientowi i jakie kroki musi on przejść, by stworzyć swój czekoladowy telegram:

  • wybranie ilości znaków w telegramie, i w jakim układzie tabliczki czekolady znaki mają być rozmieszczone – w zależności od ilości użytych znaków, każda z tabliczek czekolady ma swoją cenę. Przekłada się to bezpośrednio na ostateczną cenę, którą zapłaci Klient. Cena ulega wzrostowi także w przypadku, gdy Klient oprócz standardowych czekoladowych liter, do swojego telegramu doda znaki specjalne lub ozdobne kostki. Są one dodatkowo doliczane do ceny. Wybranie rozmiaru tabliczki czekolady
  • tworzenie przez Klienta jego własnego, spersonalizowanego telegramu z czekolady – w zależności od wybranej w pierwszym kroku ilości znaków, Klient może stworzyć swoją własną wiadomość. Wpisuje swój telegram na klawiaturze, a na ekranie ukazuje mu się wprowadzony napis z kostek czekolady. Stworzony telegram pokazuje się Klientowi w czasie rzeczywistym, tak więc od razu może on zobaczyć, jak dany telegram będzie się prezentował. Na tym etapie może go także edytować lub dodać do niego znaki specjalne lub kostki ozdobne. Personalizowanie telegramu z czekolady
  • wybranie rodzaju opakowania – ostatnim krokiem, który przechodzi Klient jest wybranie opakowania, w które będzie zapakowany jego telegram. Do wyboru jest klasyczna koperta lub opakowanie, które także może być spersonalizowane (tzw. postcard). Opcja tworzenia spersonalizowanych opakowań opiera się na funkcjonowaniu konfiguratora w konfiguratorze. Oznacza to, że w głównym konfiguratorze do tworzenia czekoladowych wiadomości, działa dodatkowo inny konfigurator do personalizowania opakowań (np. dodawania na nim własnego zdjęcia). Personalizowanie telegramu z czekolady

Tym, co odróżnia wyżej wspomniany konfigurator od innych jest to, że w Chocotelegramie Klient oprócz możliwości tworzenia własnych wiadomości, może także wybrać jeden z gotowych napisów, które są zaproponowane przez Chocolissimo. Plusem takiego rozwiązania jest możliwość szybkiego złożenia zamówienia – wystarczy wybrać okazję, jeden z napisów i gotowe. Dodatkowo daje to gwarancję tego, że dane zamówienie zostanie zrealizowane bez problemu, gdyż firma jest przygotowana i posiada stany magazynowe na dane literki, które wchodzą w skład zaproponowanych przez producenta wiadomości. Każda z czekoladowych literek, z których składają się wiadomości jest osobnym produktem, ze swoim własnym stanem magazynowym. Jest on zintegrowany z systemem ERP, który odpowiada również za produkcję.

Chocotelegram jest wyjątkowy także pod innym względem. Znaczna część sklepów na rynku funkcjonuje w ten sposób, że w pierwszej kolejności pojawia się produkt standardowy. Dopiero z czasem, gdy firma zauważa taką potrzebę u Klientów, dodaje możliwość tworzenia produktów, które Klienci mogą sami personalizować. W przypadku Chocotelegramu było zupełnie odwrotnie. W pierwszej kolejności powstała platforma e-commerce, poprzez którą Klienci mogli tworzyć spersonalizowane telegramy, a dopiero później pojawiły się gotowe telegramy do wyboru. Decyzja o tym, jakie gotowe wiadomości zostaną zaproponowane Klientom, została podjęta na podstawie najczęściej zamawianych przez Kupujących telegramów, a także na bazie świąt, z okazji których takie telegramy były kupowane.

Konfigurator produktów, który został zastosowany w przypadku Chocotelegramu jest rozwiązaniem, które z powodzeniem sprawdzi się także w innych sektorach branży spożywczej (na przykład samodzielnie komponowanie przez Klientów muesli), w branży kwiatowej (na przykład tworzenie własnego bukietu) i innych.

Zaawanosowana polityka cenowa

Choc&Play konfigurator:

Kolejnym rozwiązaniem, które Chocolissimo zaproponowało swoim Klientom to Choc&Play. Klienci marki wyrażali chęć tworzenia własnych tabliczek czekolady i tak oto powstał ten konfigurator.

Nieszablonowe produkty e-commerce

Z perspektywy Klienta konfigurator jest w jak największym stopniu zoptymalizowany pod kątem użyteczności oraz ergonomii, tak by tworzenie tabliczek było proste i przyjemne. Natomiast od strony panelu daje on administratorom wiele możliwości konfiguracyjnych. Dzięki temu mogą oni ustawiać różnorodne wersje konfiguratorów do tworzenia spersonalizowanych tabliczek czekolady.

Choc&Play, podobnie jak wspomniany wyżej Chocotelegram, wdrożony został w e-sklepie opartym na naszej platformie – Extreme Commerce. Jest to system e-commerce, który powstał głównie z myślą o firmach chcących oferować swym Klientom nieszablonowe produkty, takie które będą mogli samodzielnie personalizować. Jeżeli Twoja firma również chce oferować swym Klientom takie produkty, a Twój sklep internetowy oparty jest na innym systemie, nie stanowi to problemu. Konfigurator podobny do Choc&Play można stworzyć wykorzystując Fifny Cloud, czyli konfiguratory w chmurze i wdrożyć go na dowolnym serwisie, stronie www czy sklepie internetowym.

Aby stworzyć swoją własną tabliczkę czekolady, Klient musi przejść w konfiguratorze Choc&Play następujące kroki:

  • wybranie kształtu czekolady – pierwszym krokiem jest wybranie przez Klienta kształtu czekolady, którą chce spersonalizować. Po dokonaniu wyboru dany kształt pokazuje się w oknie do konfiguracji. Wybor kształtu czekolady
  • wybranie smaku – następnie należy wybrać smak czekolady, z której będzie wykonana tabliczka. W przypadku Choc&Play Klient ma do wyboru czekoladę mleczną, białą i deserową. W zależności od wybranego smaku lub smaków, tabliczka czekolady w oknie konfiguracyjnym zmienia swój kolor. Wybor smaku czekolady
  • wybranie dodatków – w trzecim kroku Klient ma możliwość wyboru dodatków do swojej czekolady. Dla ułatwienia są one pogrupowane na 5 kategorii: orzechy i ziarna, słodycze, ozdoby, przyprawy, owoce. Po dokonaniu przez Klienta wyboru, dane dodatki pojawiają się na tabliczce. W przypadku Choc&Play, ze względu na możliwości produkcyjne firmy, zdefiniowane zostało to, by dodatków na czekoladzie było maksymalnie 5. Każdy kształt ma ustaloną maksymalną ilość dodatków. Personalizowana tabliczka czekolady wyświetlana jest Klientowi w czasie rzeczywistym. Dzięki temu już na etapie tworzenia ma on pełen podgląd tego, jak będzie ona wyglądała w rzeczywistości. Wybor dodatku czekolady
  • wybranie opakowania – czwartym i ostatnim etapem jest możliwość wyboru przez Klienta opakowania. Podobnie jak tabliczka czekolady, może być ono również spersonalizowane. W tym przypadku funkcjonuje konfigurator w konfiguratorze. Innymi słowy, w głównym konfiguratorze, w którym Klienci mogą personalizować tabliczki, funkcjonuje inny służący do konfigurowania opakowań. Takie rozwiązanie może być zaimplementowane w wielu innych branżach, w zależności od potrzeb firmy. Wybor opakowania czekolady

Wszystkie opisane wyżej elementy mają swoją ustaloną cenę. Dlatego też w zależności od tego, co wybierze Klient, cena końcowa tabliczki ulega zmianie. Jest ona aktualizowana na bieżąco, dlatego też Klient cały czas ma podgląd tego, ile będzie musiał zapłacić. W minikoszyku na stronie wyświetlana jest zarówno cena łączna, jak i cena poszczególnych składowych zestawu konfigurowanego.

W momencie, gdy Klient zakończy konfigurację swojej tabliczki czekolady, może dodać ją do koszyka. Na tym etapie, jeszcze przed złożeniem zamówienia, może dobrać do niej także dodatki związane z opakowaniem.

Wyżej opisany schemat funkcjonowania konfiguratora został stworzony jako odpowiedź na potrzeby marki Chocolissimo. Jednak to, jakie kroki Klient musi przejść by złożyć zamówienie, a także to jakie elementy pokazywane są na każdym etapie konfiguracji oraz w koszyku, zależą od potrzeb biznesowych firmy.

Konfigurator może być oparty zarówno o naszą platformę Extreme Commerce, jak i inne platformy (na przykład Shoplo, Magento czy Shopper). W obu przypadkach dane pobierane są z backendu. Jeżeli jest to nasza platforma to transakcja jest obsługiwana przez nią. Natomiast w przypadku platform zewnętrznych, za ich pomocą wysyłane są wszystkie informacje dotyczące konfiguracji, na przykład do koszyka zakupowego na danej platformie.

Konfigurator podobny do tego, który został wdrożony dla Choc&Play, może funkcjonować w różnych branżach, nie tylko spożywczej. Można go wykorzystać na przykład do personalizowania ubrań, wszelkiego rodzaju opakowań czy gadżetów.

Dedykowany sklep internetowy z konfiguratorem produktów może stać się Twoją przewagą konkurencyjną. Wystarczy odpowiedni pomysł, potrzeba biznesowa i Twój e-sklep będzie posiadał rozwiązanie, dzięki któremu Klienci znajdą w nim dokładnie to, czego szukają.

Jesteś ciekawy, jak wygląda proces wdrożenia? Chcesz wiedzieć więcej na temat oferowanych funkcjonalności i związanymi z nimi kosztach? Opowiedz nam o Twoim e-commerce oraz funkcjonalności, której potrzebujesz, a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Skontaktuj się z nami