Stolarka okienno-drzwiowa – dedykowane platformy e-commerce

Stolarka okienno – drzwiowa może wydawać się branżą bardzo trudną i w rzeczywistości taka jest. Branża ta jest ogromnie wymagająca, ze względu na duże oczekiwania Klientów odnośnie produktów, które zamawiają. Chcą by zakupiony produkt był nie tylko dobry pod względem jakościowym, ale także spełnił ich oczekiwania pod względem funkcjonalnym i wizualnym. W przypadku produktów stolarskich zmiennych może być naprawdę wiele – np. różne wymiary, kolory, wykończenie, etc. I tutaj pojawia się pytanie, jak sprostać takim wymaganiom? Aby Twój biznes mógł to zrobić, oferujemy dedykowane platformy e-commerce, systemy B2B/B2C dostosowane do branży stolarki okienno – drzwiowej. Dedykowane rozwiązania e-commerce, a szczególnie konfigurator produktów online w Twoim e-sklepie, będą służyły Klientom, by mogli w prosty i wygodny sposób dostosować dany produkt do swoich potrzeb.

Dedykowana platforma e-commerce jest rozwiązaniem, które sprawdzi się zarówno w sklepach internetowych działających w sektorze B2C, ale i także w tych które działają w B2B. W celu zaprezentowania możliwości Extreme Commerce dla stolarki okienno – drzwiowej, przedstawimy funkcjonalności, które mogą być dostosowane do producenta parapetów działającego w B2B.

System e-commerce stworzony do funkcjonowania w tej branży pod wieloma względami może różnić się od tradycyjnych sklepów działających w Sieci. Rozwiązania e-commerce dla branży stolarskiej, które możemy zaproponować producentowi parapetów to między innymi:

Moduł polityki cenowej

Wielowidokowość:

Załóżmy, że nasz producent parapetów ma w swojej ofercie zarówno parapety zewnętrzne, jak i wewnętrzne, a każdy z tych rodzajów funkcjonuje jako osobny dział. Dla firm działających w ten sposób nasza platforma oferuje wielowidokowość.

Oznacza to, że każdy z Użytkowników może wybrać interesujący go dział, a te z kolei mogą mieć odmienne w stosunku do siebie warunki handlowe. Zarówno dział parapetów wewnętrznych, jak i zewnętrznych może mieć określone, indywidualne formy dostawy oraz formy płatności, z których może skorzystać Klient. Taki sposób funkcjonowania można porównać do kilku małych sklepów działających pod skrzydłami jednego dużego.

Zaawanosowana polityka cenowa

Zaawansowana polityka cenowa:

Uzupełnieniem wspomnianej wyżej wielowidokowości może być zaawansowana polityka cenowa. Jest to funkcjonalność, której głównym celem jest dostosowywanie cenników do rodzajów Klientów.

Przykładowo Klienci, którzy dokonują zakupów detalicznych mogą mieć swój cennik. Natomiast dla każdego z Klientów z sektora B2B mogą funkcjonować zupełnie inne, zawierające informacje o towarach oraz o ich cenach. Firmy działające w sektorze B2B mogą ustawić różne ceny danego towaru, dla poszczególnych Klientów. To jaka cena będzie wyświetlana danemu Klientowi może zależeć od tego jak często zamawia on towar, ile produktów wchodzi w skład jednego zamówienia oraz od tego, czy towary, które zamawia wymagają przygotowania czy może są już gotowe w magazynie.

Rozbudowany system uprawnień

Rozbudowany system uprawnień:

Dzięki temu rozwiązaniu osoby z działu handlowego mają możliwość zarządzania kontami swoich Klientów – widzą ich konta z danymi oraz historię dokonanych przez nich zakupów.

Przy czym należy zaznaczyć, że to do których kont mają wgląd zależy od przyznanych im uprawnień. Dany handlowiec ma dostęp tylko do kont Klientów ze swojego działu. Przykładowo handlowiec pracujący w dziale parapetów zewnętrznych ma wgląd w konta Klientów przypisanych do tego działu, nie ma natomiast zupełnie wglądu w konta Klientów działu parapetów wewnętrznych. Nie ma także dostępu do danych Klientów “należących” do innych handlowców, wyłącznie do “swoich”.

Integracje z platformami zewnętrzymi

Uprawnienia klientów:

Klientom, podobnie jak swoim pracownikom, również można nadać określony rodzaj uprawnień. Z poziomu panelu każdemu z Klientów e-sklepu można przypisać dział lub działy, w których dokonuje on zakupów.

Na swoich kontach wszyscy Klienci mają dostęp do takich samych modułów. Różnić się natomiast może wyświetlana im oferta. Przykładowo jeden Klient może mieć dostępne wszystkie formy płatności, natomiast inny Klient płatność “tylko gotówką”. Podobnie z formami dostawy, danym Klientom udostępniane są określone formy dostawy.

Wdrożenie E-commerce w branży stolarki okienno-drzwiowej
Moduł polecane produkty

Program lojalnościowy:

Branża stolarska jest branżą, w której Klienci wciąż chętniej wolą dokonywać zakupów w tradycyjny sposób, w sklepie stacjonarnym. Rozwiązaniem, które może przekonać Klientów do częstszego robienia zakupów online, może być program lojalnościowy.

Jest to program, w którym Klienci w zamian za to, że składają zamówienia poprzez platformę sklepową, otrzymują bonusy. Punkty są zliczane na koncie Klienta, a te następnie mogą być wykorzystane jako waluta, za którą Klient może kupić określone produkty.

Lista salonow stacjonarnych na mapie

Konfiguratory:

Dedykowany sklep internetowy dla branży stolarskiej może także posiadać konfiguratory. Są to narzędzia, za pomocą których Klient może dowolnie (w zależności od możliwości produkcyjnych firmy) personalizować produkty zgodnie ze swoimi oczekiwaniami i potrzebami. Może na przykład skonfigurować kolor zamawianego produktu, jego wielkość, wymiary, itd.

W sklepie internetowym może funkcjonować kilka konfiguratorów na raz, a to oznacza, że w takim przypadku Klientom udostępniana jest możliwość bardzo wielu sposobów na zamawianie samodzielnie skonfigurowanych produktów.

Każdy z funkcjonujących w sklepie konfiguratorów może się od siebie różnić, a różnice w ich działaniu i budowie zależeć będą od wielu parametrów. Między innymi od właściwości produktów wchodzących w skład oferty, ich specyfiki, stosowanej w ich przypadku technologii produkcji, itd. Dla przykładu, w jednym z konfiguratorów mogą być już z góry zdefiniowane szerokości danego produktu (np. 2, 4, 6 cm), a płatność będzie naliczana Klientowi za metr bieżący. Natomiast w przypadku drugiego konfiguratora szerokość danego produktu może być definiowana z dokładnością co do milimetra i tutaj Klient płaci za m2 produktu.

Jeżeli sklep posiada w swej ofercie produkt obejmujący kilka składowych, a każda z tych składowych musi być oddzielnie konfigurowana, oferujemy wprowadzenie konfiguratora, który będzie konfigurował pozostałe konfiguratory. Na początku Klient proszony jest o podanie podstawowych parametrów zamawianego produktu, np. szerokość, wysokość, system wykonania oraz sposób montażu. Na podstawie tych informacji główny konfigurator generuje małe konfiguratory, za pomocą których Klient może skonfigurować dane składowe. Na koniec są one łączone są w jeden zestaw. Dzięki temu rozwiązaniu każda ze składowych nie będzie musiała być konfigurowna indywidualnie, a Klienci nie będą musieli samodzielnie robić wyliczeń, a następnie wprowadzać ich do swojego zamówienia. Konfigurator zrobi to za nich automatycznie. W ten sposób niwelowane są ewentualne błędy, a co najważniejsze Klienci mogą składać zamówienia w bardziej przyjazny sposób, co niewątpliwie przekłada się także na wzrost konwersji.

System e-commerce, który oferujemy pozwala na dopasowanie rozwiązań w Twoim e-sklepie do specyfiki i wymogów stolarki okienno-drzwiowej.

Jesteś ciekawy, jak wygląda proces wdrożenia? Chcesz wiedzieć więcej na temat oferowanych funkcjonalności i związanymi z nimi kosztach? Opowiedz nam o Twoim e-commerce oraz funkcjonalności, której potrzebujesz, a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Skontaktuj się z nami