8 nowych funkcjonalności e-commerce dla jeszcze lepszej sprzedaży on-line

Mamy to! Nowe funkcjonalności e-commerce na naszej platformie. Pół roku ciężkiej pracy całego zespołu od ostatniej aktualizacji, setki wyklikanych godzin, wiele pytań i trudnych odpowiedzi. Ale jak w wygranym Tetrisie – wszystko się dobrze poukładało. Największymi wygranymi są Klienci, którzy, w ramach najnowszej wersji naszej platformy e-commerce, otrzymują 8 świeżych modułów.

Sprawdź, jakie udoskonalenia i usprawnienia do codziennej pracy naszych Klientów, wnosi wersja 2.29.

Funkcjonalności e-commerce – dla Klientów

Filtrowanie po dostępności na stronie kategorii

Dodaliśmy możliwość zastosowania filtra dostępności produktów, który będzie mógł być dodany analogicznie jak filtrowanie po cenie. Checkbox filtrujący po dostępności bierze pod uwagę politykę dostępności (nie mylić z atrybutem dostępności. czyli opcją do zaznaczenia przy produkcie), która z kolei jest ustawiana w kodzie sklepu.

Takie rozwiązanie pozwala pokazać cały asortyment sklepu internetowego, wraz z towarami czasowo niedostępnymi lub w przedsprzedaży.

Płatności: Blik bez opuszczania sklepu poprzez Przelewy24

Aby finalizowanie płatności podczas zakupów on-line przebiegało jeszcze sprawniej, dodaliśmy opcję płacenia Blikiem bezpośrednio w sklepie, bez przekierowywania do witryny Przelewy24. 

Zadanie obejmowało: dodanie formularza płatności Blik w sklepie po zakończeniu transakcji oraz obsługę ewentualnych błędów transakcji określonych w dokumentacji Blika. Płatność realizujemy w podstawowej formie, czyli przez podanie kodu.

Rozwiązanie wymaga wdrożenia. Dodatkowo, aby skorzystać z usługi należy skontaktować się z BOB Przelewy24 i poprosić o uruchomienie jej.

Dynamiczne tytuły maili

Dzięki tej funkcjonalności, obsługa sklepu internetowego będzie mogła używać zmiennych (np. Imię) oraz warunków w tytułach maili, podobnie jak w ich treści. Pozwoli to na personalizowanie wysyłanych wiadomości nie tylko w treściach (funkcja dodana we wcześniejszych aktualizacjach), ale i w tytułach. Klienci szybko będą mogli się zorientować czego dotyczy dana wiadomość. Będą one także bardziej przyjazne w odbiorze. Przykładowy tytuł wiadomości dla tego samego szablonu może się automatycznie dostosować do treści: 

Szanowny Panie X, zamówienie 01234 zmieniło status ze „Złożone” na „W realizacji”

Szanowna Pani X, zamówienie 01234 zostało dzisiaj wysłane za pośrednictwem XXX, nr przesyłki 1234567890

Moduł jest wdrażany automatycznie w sklepie, po podbiciu go do najnowszej wersji, bez potrzeby dostosowywania np. grafik czy layoutu.

Funkcjonalności e-commerce – usprawnienia w pracy przy sklepie

Udostępnianie danych sklepu dla Google Data Studio

Google Data Studio (składnik pakietu Google Analytic) to narzędzie online do konwertowania danych statystycznych na konfigurowalne raporty. Pozwala w prosty sposób zaprezentować w jednym miejscu dane z wielu źródeł. W zależności od potrzeb można połączyć dane marketingowe, wydajnościowe, sprzedażowe i wiele innych, nie tylko z platformy Google. Do wyboru mamy wiele gotowych raportów, możemy tworzyć także własne .

Od wersji 2.29 określone przez Klienta dane można zebrać i udostępnić w bazie BigQuery oraz połączyć ją kilkoma kliknięciami z  Google Data Studio. Pozwala to na wyraźne  zwiększenie możliwości w zakresie analizy danych. 

W pierwszym etapie udostępniamy dane o zamówieniach i towarach.

Rozwiązanie wymaga wdrożenia u każdego klienta

Zmniejszenie problemu restartów (etap I)

Częstym problemem podczas restartów był brak dostępności sklepów dla klientów. Na I etapie zajęliśmy się skróceniem czasów trwania restartów (co oczywiście jest korzystne także dla Klientów), a także przygotowaniami do II etapu, w którym zrealizujemy utrzymanie sesji użytkowników podczas restartów.

Rezultaty będą najbardziej widoczne po wypuszczeniu każdej nowej wersji lub poprawki, która wymaga restartu sklepu oraz po restartach serwisowych.

Moduł jest wdrażany automatycznie w sklepie, po podbiciu go do najnowszej wersji, bez potrzeby dostosowywania np. grafik czy layoutu.

Przelewy24 – synchronizacja form płatności

W sklepach w wersji 2.29 można włączyć automatyczną aktualizację form płatności poprzez API Przelewy24. Spowoduje to automatyczne wyłączanie nieaktywnych form płatności i dodawanie nowych do listy. Pobierane są także grafiki – logo sposobów płatności. Z poziomu panelu administracyjnego można zarządzać płatnościami, tzn. wybrać te, które podlegają synchronizacji oraz decydować o ich kolejności na liście.

Wymaga wdrożenia na poziomie layoutu.

Google Optimize + anti-flicker snippet

To jest bardzo ciekawa funkcja, bo pozwala na zwiększenie ilości realizowanych testów A/B.  O tym czym są testy A/B i dlaczego warto je robić, napisaliśmy obszerny artykuł, który znajdziesz na naszym blogu.

Moduł umożliwia na personalizację treści oraz realizację dwóch rodzajów testów A/B:

  • 100% GO – test realizowany od początku do końca w aplikacji Google Optimize bez zmian w kodzie aplikacji
  • 50% GO 50% BN – test, którego kreacja i losowanie wersji jest realizowane przez BestNet, ale mierzenie i prezentacja wyników jest realizowana w Google Optimize (dedykowane dla testów, których wersji nie da się „wyklikać” w kreatorze Google Optimize).

Wymaga wdrożenia u poszczególnych klientów.

Funkcjonalności e-commerce – lepsze działanie systemu

Upgrade sterownika baz danych – ibatis do mybatis

To najważniejsze zadanie, które zrealizowaliśmy w tej wersji, chociaż rezultaty mogą być niedostrzegalne na poziomie panelu administracyjnego. Prace nad dodaniem tej zmiany trwały już od roku, a testy i finalne szlify na platformie testowej – przez ostatnie 3 miesiące.

Poprzednia wersja sterownika zawierała błędy, które wpływały bezpośrednio na stabilność i  wydajność aplikacji. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie najnowszego rozwiązania, które zapewnia o wiele większą niezawodność i odporność na problemy z wydajnością bazy danych, po konfiguracji w docelowym sklepie. 

Robimy dobry e-commerce! Dla biznesu i klientów.
Pogadajmy o Twoim projekcie.


Best.net Team

Przeczytaj również:

Lidia Palusińska

Marketing Coordinator - Pracuję słowem w IT, tzn. projektuję treści m.in. na stronę www, do mailingów, na bloga firmowego. Przekładam techniczny branżowy slang na język przyjazny dla wszystkich. W wolnym czasie czytam, słucham podcastów albo próbuję zrobić perfekcyjnego psa z głową w dół.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *