Nie lubimy stać w miejscu, lubimy dyktować warunki

1 czerwca 2009 dobiegł końca wspólny projekt EuroFlorist i best.net. Wdrożyliśmy i zintegrowaliśmy z systemem CRM sklep internetowy jednej z największych kwiaciarni internetowych w Polsce - www.twojekwiaty.pl.

1 czerwca 2009 dobiegł końca wspólny projekt EuroFlorist i best.net – prace trwały 10 miesięcy. Wdrożyliśmy i zintegrowaliśmy z systemem CRM sklep internetowy jednej z największych kwiaciarni internetowych  w Polsce – www.twojekwiaty.pl.
„Nie lubimy stać w miejscu, lubimy dyktować warunki” – tak w kilku słowach charakteryzuje firmę Aleksandra Godlewska z EuroFlorist w Poznaniu. Klienci za pośrednictwem sklepu internetowego www.twojekwiaty.pl mają możliwość zamówienia i ekspresowej dostawy kwiatowego upominku pod każdy wskazany adres w Polsce i na świecie.

Do tej pory kwiaciarnia korzystała z gotowego rozwiązania SOTE . Wraz z rozwojem serwisu pojawiały się jednak dodatkowe potrzeby.

Wprowadzone w ostatnich miesiącach zmiany miały zwiększyć przede wszystkim konwersję oraz ułatwić wystawianie faktur kwiaciarniom. W Polsce z EuroFlorist współpracuje ponad 700 punktów sprzedaży kwiatów! Reasumując, firma EuroFlorist oczekiwała rozwiązań dopasowanych do specyfiki branży, a jednocześnie nie chciała decydować się na tworzenie i utrzymywanie własnego działu IT, który stworzy oprogramowanie od podstaw.

EuroFlorist szukając wykonawcy, analizowało najlepsze sklepy internetowe na rynku. Okazało się, że autorem kilku ciekawych projektów jest best.net. O wyborze naszej firmy do realizacji tego projektu zadecydowało kilka czynników: cena, doświadczenie, czas realizacji i dyspozycyjność. „Wytyczne dla best.net nie były bardzo szczegółowe. Otrzymaliśmy dużą pomoc ze strony firmy podczas realizacji projektu” – opowiada Aleksandra Godlewska, która brała udział w tworzeniu nowego serwisu. Po wdrożeniu pojawiło się kilka problemów – dotyczyły one m.in. zaimportowania danych. „Jedną z najważniejszych kwestii podczas naszej współpracy była dyspozycyjność i pomoc techniczna, kiedy pojawiały się problemy. Bez względu na to, czy pomoc potrzebna była w ciągu tygodnia, czy w weekend, wszystkie usterki były bardzo szybko niwelowane” – mówi Aleksandra Godlewska.

Poprawione zostały liczne mechanizmy, które niepoprawnie funkcjonowały w starym sklepie, generując m.in. nieścisłości podczas składania zamówień. W przeciwieństwie do towarów, które wprowadzono na nowo (m.in. w celu uporządkowania asortymentu), ze starego systemu zaimportowane zostały wszystkie konta klientów umożliwiając im dalsze, bezproblemowe korzystanie z serwisu. Całość została oprawiona w nową szatę graficzną bogatą w liczne nowe elementy.

Sklep internetowy już wcześniej był zintegrowany z licznymi serwisami zewnętrznymi. Przy okazji uruchamiania nowej wersji doszło kilka kolejnych, dzięki czemu w tej chwili lista integracji jest, co najmniej okazała. Sklep internetowy został  zintegrowany z dużą grupą serwisów internetowych:
– różnego rodzaju porównywarki cen i pasaże handlowe: Ceneo, Skąpiec, Nokaut, Radar, TorturaCen, SmartBay, Handelo, Okazje.info, Oferciak, Zakupy.onet.pl, Zakupy.wp.pl, mSzop, BlueMarket,
– serwisy społecznościowe: Sympatia.pl,
– programy partnerskie i lojalnościowe: TradeDoubler, PayBack,
– systemy płatności elektronicznych: platnosci.pl, PayPal, MoneyBookers, mTransfer – sklep umożliwia praktycznie każdą dostępną na rynku formę płatności (karty, przelewy, e-przelewy itd.),
– analiza ruchu i statystyki serwisu: Google Analytics z modułem e-commerce,
– automatyczna aktualizacja kursów walut z NBP.

Ponadto serwis posiada rozbudowaną politykę cenową i rabatową (uwzględniającą m.in. wiele walut, ceny dla różnych krajów dostawy i kupony rabatowe) oraz indywidualną, rozbudowaną, uwzględniającą specyfikę branży, politykę terminów dostaw.

System Extreme Commerce firmy best.net został dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta, gwarantując stabilność systemu i sprawny serwis.

Przeprowadzono badania strony internetowej Euro Florist w Polsce i porównano je z wynikami kwiaciarni w innych krajach. Przy tworzeniu nowego wizerunku internetowego Euro Florist, bardzo pomocne okazały się badania, jakie przeprowadził partner zagraniczny Euro Florist we Francji. Chociaż specyfika klientów we Francji jest nieco różna od polskich konsumentów, badania okazały się niezwykle przydatne przy tworzeniu nowego wizerunku, doborze kolorystyki, aranżacji nowej szaty sklepu.

Zapytana o plany na przyszłość Aleksandra Godlewska zdradza, że firma chce postawić na rozwój programów lojalnościowych i nowe funkcje w serwisie – na szczegóły trzeba trochę poczekać.  Firma prowadzi szeroko zakrojoną akcję promocyjną, zarówno w mediach internetowych, jaki i tradycyjnych, udziela się podczas wielu imprez. W najbliższym czasie Euro Florist swoją kampanię chce oprzeć na jednej z największych zalet kwiaciarni – czymś, co w branży jest unikatowe. Klienci zamawiając kwiaty w sklepie internetowym www.twojekwiaty.pl wiedzą dokładnie, za jaką kwotę wykonany został ich bukiet. Cała cena bukietu przeznaczona jest na kwiaty, nie ma w tej kwocie ukrytych kosztów manipulacyjnych, ani prowizji. Kwota za przesyłkę podana jest osobno. Taka forma rozliczenia sprawia, że klienci dokładnie wiedzą, za co płacą. Uczciwość jest tym, co chce w najbliższym czasie promować Euro Florist.

Na koniec sama chciałam sprawdzić działanie kwiaciarni w praktyce. Zamówiłam bukiet kwiatów, który miał dotrzeć na uroczystość weselną, na godzinę 20.00. Kwiaty dotarły punktualnie. Wysyłanie kwiatów przez Internet w Polsce nie jest jeszcze tak powszechne, jak osobiste ich wręczanie. Z pewnością jest to jednak niezwykle miły sposób komunikacji.

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how