7 nowości, które ułatwią codzienną pracę na platformie Extreme Commerce, czyli nowa wersja 2.27

Bardzo się cieszymy z wydania kolejnej wersji platformy Extreme Commerce.

Produkcyjnie działa ona już od kilku tygodni w wybranych sklepach. Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzeniu zmian praca na platformie EC będzie jeszcze bardziej intuicyjna i sprawna.

#1 Panel – Zarządzanie źródłami

W nowej wersji sklepu dodaliśmy możliwość zarządzania źródłami danych, które służą do znakowania zamówień i wyświetlania kodów śledzenia. Do tej pory zarządzanie źródłami możliwe było tylko przez plik konfiguracyjny.

Dzięki tej funkcji Klienci mogą samodzielnie oznaczać źródła zamówień (np. Baselinker, Facebook itd.).

#2 Stawka VAT zależna od kontekstu

W tej wersji sklepu będzie możliwe automatyczne dostosowywanie stawek VAT występujących w sklepie, na podstawie wcześniej określonych ustawień.

Konfiguracja stawek VAT dla kontekstu odbywa się w panelu edycji stawek VAT – w Panelu Administracyjnym zakładka Konfiguracja > Stawki VAT.

W zależności od potrzeb możemy utworzyć własną strategię wyboru stawki podatku VAT lub wybrać jedną z dostępnych. Przykładowe strategie:

  • LocalOrForeignTaxRate – strategia, która uzależnia wielkość stawki podatku VAT od rezydencji podatkowej zalogowanego klienta;
  • ViewTaxRate – strategia, która uzależnia wielkość stawki podatku VAT od bieżącego widoku;
  • LocalOrForeignByDeliveryCountryTaxRate – strategia, w której podajemy jaki kraj odpowiada „krajowej rezydencji podatkowej”, a dla pozostałych krajów dostawy będzie obowiązywała „zagraniczna rezydencja podatkowa”;
  • CountryCodeTaxSymbols – strategia, w której możemy przypisać stawki VAT do konkretnych krajów dostawy

#3 Przenoszenie towarów w koszyku pomiędzy widokami

Obecnie, w sklepach wielowidokowych, jest możliwość określenia dla każdego widoku czy klient będzie miał możliwość przenoszenia koszyka do i z tego widoku.

Każdy widok może posiadać jeden z poniższych rodzajów koszyków:

  • indywidualny koszyk przypisany do jednego konkretnego widoku – koszyk działa tak jak do tej pory;
  • współdzielony koszyk – koszyk nie będzie związany z konkretnym widokiem i będzie można go przenosić między innymi widokami.

Koszyki: indywidualny i współdzielony nie mają na siebie wpływu (tj. nie nadpisują towarów itp). Działa także przywracanie koszyków dla każdego rodzaju.

#4 Generowanie feedów w tle

Celem tego zadania było wprowadzenie mechanizmu pozwalającego na generowanie feedów w tle co określony czas. Pomaga to w zmniejszeniu obciążenia serwera w ciągu dnia oraz w przyspieszeniu zwracania feedów.

Lista feedów jest dostępna w Panelu Administracyjnym, w zakładce Konfiguracja > Feedy.

#5 Pakiet bezpieczeństwa haseł

W nowej wersji wprowadziliśmy pakiet zmian zwiększających bezpieczeństwo haseł:

  • konfigurowanie wymagań trudności haseł – zarówno używając gotowych ustawień, jak i tworząc własne;
  • wizualizacja mocy hasła podczas wprowadzania oraz wymagania dotyczące znaków, z których hasło ma się składać.

#6 Panel – Zadania (nowy widok)

Odświeżyliśmy i unowocześniliśmy panel zadań – zakładka Status > Zadania.

Poza wyglądem zgodnym z całym Panelem Administracyjnym, w nowym layoucie zachowaliśmy istniejące możliwości i dodaliśmy nowe.

Najważniejsze zmiany to:

  • poprawiona informacja o zajętości wątków;
  • możliwość samodzielnego odświeżenia listy w dowolnym momencie;
  • informacja o poprzednich uruchomieniach jest teraz dostępna po kliknięciu w + przy nazwie zadania – odświeżenie listy nie zamyka teraz historii.
  • możliwość odfiltrowania listy tasków – pokazanie wszystkich, aktywnych, trwających;
  • możliwość sortowania tasków – po częstotliwości, ostatnim i planowanym uruchomieniu, nazwie lub zgodnie z poprzednim układem – po ID zadania;

#7 Ustawianie domyślnego sortowania per kategoria

Wprowadziliśmy nową funkcjonalność, która umożliwia określenie zasad domyślnego sortowania osobno dla każdej kategorii w sklepie. Można określić jaki parametr będzie służył do sortowania oraz czy sortowanie będzie od największej czy od najmniejszej wartości.

Nowa funkcjonalność nie zastępuje już istniejącej, lecz uzupełnia ją – dla kategorii bez określonego sortowania obowiązuje sortowanie standardowe.

Informacje na temat nowości, które pojawiły się w poprzedniej wersji Extreme Commerce znajdują się tutaj

Niech moc e-commerce będzie z Wami!

W razie jakichkolwiek pytań, pamiętajcie – zawsze jesteśmy chętni na rozmowę o Waszych projektach 😉

Piszcie, dzwońcie, do usłyszenia:)!

Avatar
best.net

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *