Microsoft Dynamics 365 Business Central – integracja z e-sklepem
Microsoft Dynamics 365 Business Central (wcześniej Microsoft Dynamics NAV/Navision) to system ERP od Microsoft. Służy do zarządzania firmą i skierowany jest do małych i średnich biznesów. Korzystając z tego systemu ERP przedsiębiorstwa mają zapewniony dostęp do analityki biznesowej w pełnym wymiarze, wielu narzędzi i branżowych rozwiązań (niezależnie od obszaru, w którym działają). Jest to oprogramowanie, z którego korzystają setki tysięcy przedsiębiorstw na całym świecie.
Integracje z Microsoft Dynamics 365 Business Central realizujemy w naszych wdrożeniach już od 2008 roku. Od tego czasu zarówno Hummerce, jak i sam system Microsoft zmieniały się i rozwijały. Efektem tego jest gotowy moduł integracji platformy e-commerce z systemem ERP. Moduły opierają się na różnych technologiach:
Która technologia – Web Services SOAP, Web Services REST czy XML?
Pliki XML na FTP (File Transfer Protocol)
W tej prostej technologii pliki XML są tworzone, kolejkowane i przesyłane. Umieszczane są na FTP, a dostęp do niego mają zarówno platforma Hummerce, jak i system ERP.
Web Services SOAP
Aktualnie jest to typowa forma komunikacji między webowymi aplikacjami. Daje możliwość szybkiej i sprawnej komunikacji. Obsługiwana natywnie w ERP Microsoft.
Web Services REST
Używane jest w API e-sklepu.
Istnieje jednak pewne ograniczenie związane z wyborem technologii
- Zamówienia wysyłane są poprzez solidne pliki XML.
- Cenniki dla klientów z branży B2B pobierane są poprzez Web Services SOAP.
- Do aktualizowania stanów magazynowych wykorzystywane jest API Web Services REST.
Wersje ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Mamy doświadczenie z integracjami z ERP Microsoft od wersji 4.0 oraz integracji, do których wykorzystywane były pliki w formacie XML. Nie mieliśmy możliwości integrowania się z wersjami starszymi. Wiemy jednak, że (w teorii) takie integracje są możliwe. Web Services udostępnione zostały dopiero w roku 2009, w którym pojawiła się wersja 6.0.
Obiekty, które są integrowane oraz kierunki integracji (dla Web Services)
Historia wykonanych operacji
- W panelu e-sklepu widoczna jest historia obustronnej komunikacji pomiędzy Navision i sklepem internetowym. Co ważne, jest to historia dla każdego obiektu.
Atrybuty – import
- Do sklepu importowane są wszystkie atrybuty dodawane do produktów w ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Dokumenty – import
- Tworzone w ERP Microsoft Navision dokumenty, takie jak faktura VAT, korekta czy pro forma są widoczne dla klientów w e-sklepie.
Jednostki magazynowe – mapowanie
- Do danych jednostek magazynowych w e-sklepie przypisywane są odpowiedniki z ERP Microsoft.
Panel kontrolny
- W panelu administracyjnym Hummerce widoczny jest panel kontrolny wykonanej integracji. Znacznie usprawnia on serwisowanie oraz konfigurację.
Jednostki magazynowe – podgląd
- W panelu sklepowym znajduje się także podgląd listy jednostek magazynowych, które są dostępne w ERP Microsoft.
Błędy – podgląd
- W panelu widoczna jest lista ostatnich błędów, które pojawiły się w integracji. Dostępność takiej listy w znaczny sposób usprawnia proces serwisowania.
Wysyłane komunikaty – podgląd
- W panelu Hummerce znajdziesz listę komunikatów, które zostały ostatnio wysłane do ERP. Dostęp do wspomnianej listy ułatwi proces serwisowania.
Lista zadań
- Dostępna jest także lista zadań powiązanych z integracją, które uruchamiane są systematycznie.
W jakich przypadkach warto wykonać integrację z ERP
Microsoft Navision?
Zdecyduj się na taką integrację w sytuacji, gdy:
- Twoje wdrożenie e-commerce jest dedykowane;
- posiadasz w swoim biznesie konfiguratory produktów;
- w sklepie internetowym wdrażana jest indywidualna grafika;
- posiadasz integrację z wieloma narzędziami marketingowymi;
- kładziesz duży nacisk na rozwój.
Porozmawiajmy o Twoim e‑commerce
Skorzystaj z naszego doświadczenia