Konfigurator produktu dla sklepu internetowego
Konfigurator produktów to rozwiązanie, które stało się ogromnym trendem w e-commerce, i które z powodzeniem stosują największe firmy na rynku, m.in.: Coca-Cola, Nike czy Ferrero. Personalizacja wpłynie korzystnie na Twoją firmę i da jej nowe możliwości sprzedaży.
Personalizacja poduktów
Inaczej kastomizacja produktu, to nic innego jak możliwość dostosowania cech zamawianego produktu do swoich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu Twoi Klienci będą mogli podczas składania zamówienia wybrać kształt, kolor, wielkość, etc., zamawianego przez siebie produktu. Będą mogli po prostu dopasować produkt do swoich wymagań i upodobań.
Kastomizacja produktu – dlaczego warto?
Konfigurator produktów w sklepie internetowym to korzyść nie tylko dla Ciebie, ale również dla Twoich Klientów!
Customizacja produktów pozwala klientom tworzyć i kupować produkty w 100% dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Dokładnie takie, jakie sobie wymarzyli!

Na rynku B2C i B2B narzędzia służące do personalizacji produktów mają bardzo szerokie zastosowanie.

Jeżeli jesteś PRODUCENTEM – konfigurator produktów jest dla Ciebie idealny! Dzięki niemu w jeszcze większym stopniu zaspokoisz potrzeby swoich Klientów.
Konfigurator produktów sprawi, że:
Zbudujesz nowy kanał sprzedaży.Zbudujesz nowy, a zarazem atrakcyjny kanał sprzedaży.
Zbudujesz i zwiększysz świadomość swojej markiwśród interesującej Cię grupy docelowej
Stworzysz bazę nowych Klientów w sieci,przez to wzrośnie ilość zamówień w Twoim e-sklepie.
Dotrzesz do prawdziwych potrzeb Twoich Klientów,dzięki możliwości personalizacji produktu.
Nawiążesz bezpośredni kontakt ze swoimi Klientamioferując im możliwość kastomizacji
Najważniejsze cechy i możliwości konfiguratorów to:

Elastyczność
Możliwość personalizacji prawie każdego produktu. Twoi Klienci będą mogli personalizować produkty:- składające się z wielu podproduktów czy też komponentów, np. opakowanie, literki, wszelkiego rodzaju dodatki.
- z ich własnymi parametrami. Będą mogli wybrać rozmiar zamawianego produktu, jego kolor, itd.
- dodając do niego swoje zdjęcie (np. zdjęcie na kubku, koszulce czy też opakowaniu), własny napis, życzenia.

Wizualizacja
Stworzony przez Klienta produkt jest prezentowany w 3D (np. kubek z własnym zdjęciem i napisem wyświetla się na ekranie w 3D). Dzięki temu Klient już na etapie tworzenia ma pełen podgląd produktu.
Dynamiczność
Cena produktu w wieloetapowej personalizacji aktualizuje się na bieżąco,
Wielozadaniowość
Możliwość automatycznych wydruków 3D.Przykładowa kastomizacja – czekoladowy telegram

Zobacz, jak działa konfigurator produktów
czekoladowe telegramy
kubki
Panel administracyjny

Np. w konfiguratorze bukietów kwiatowych admin może dostosować m.in. rodzaje kwiatów, ich długość, ilość, sposób ułożenia bukietu, np. tradycyjny lub okrągły, rodzaj wstążki, sposób przystrojenia lub dodatki, np. karnecik lub odżywka do kwiatów.
Co ważne – gdyby zaszła konieczność stworzenia w panelu administracyjnym takiego samego konfiguratora, ale dla innego rodzaju kwiatów, administrator nie musi konfigurować wszystkiego od początku. Wystarczy, że skopiować ustawienia i przenieść je do wybranych kwiatów.
tagi: personalizacja, kastomizacja, customizacja, castomizacja, customizacja produktu. kastomizacja produktu.