Realizacja grass.furniture

grass.furniture

Firma Termopal Ltd to duży, ukraiński producent materiałów budowlanych oraz metalowych elementów wyposażenia meblowego, działający głównie na Ukrainie, a także na terenie Europy Wschodniej oraz Azji. Grass to austriacka firma produkująca i dystrybuująca okucia meblowe. Jest to najwyższa półka w branży, znana na całym świecie. Termopal został dystrybutorem produktów marki Grass na Ukrainie, a my mieliśmy przyjemność stworzyć e-sklep www.grass.furniture, będący owocem tej współpracy.

Dlaczego TERMOPAL wybrał Best.net na swojego partnera wdrożeniowego e-commerce?

Firma Termopal doceniła wykonaną przez nas realizację platformy e-commerce B2B dla naszego rodzimego lidera branży okuciowej, czyli dla firmy PEKA. To pozwoliło nawiązać kontakt i rozpocząć udaną współpracę.

Klientowi zależało na współpracy z dostawcą, który rozumie branżę meblową oraz potrafi zastosować tę wiedzę w projekcie e-commerce. Specyficzna wiedza oraz znajomość problemów i wyzwań specjalistycznej branży jest szczególnie ważna, gdy Klientowi zależy na sprawnej współpracy. To, co charakteryzuje sprzedaż B2B w branży meblowej, a tym samym także e-commerce w tym obszarze, to bardzo duża złożoność, wiele zależności, powiązań i wariantów produktów tj. jednostki miary, komplety, zestawy, itp.

Analiza przedwdrożeniowa – wersja skrócona

Sklep www.grass.furniture został wdrożony w trybie szybkim. Klientowi bardzo zależało na czasie, a my posiadamy w ofercie bardzo dużo gotowych elementów z branży meblowej. Dlatego też szybkie wdrożenie nie stanowiło problemu. Mogliśmy sobie pozwolić na rozpoczęcie projektu bez pełnej analizy, tylko po wykonaniu jej skróconej wersji.

Analiza przedwdrożeniowa została przeprowadzona w 70%. Znaliśmy szacunkowe koszty zmian systemu bazowego oraz ogólne wymagania Klienta. Wycena odbyła się na podstawie oferty dot. szybkich wdrożeń. Ostatecznie wdrożyliśmy system bazowy sklepu wraz z kilkoma niezbędnymi elementami, które zostały dostosowane do potrzeb sklepu. Pomimo niepełnej analizy całkowicie zmieściliśmy się w budżecie.

Realizacja grass.furniture
Realizacja grass.furniture

Integracja z ERP

Wykonana został integracja z systemem ERP 1C, bardzo popularnym na wschodzie Europy. Na pierwszym etapie wykonaliśmy integrację tylko stanów magazynowych, zaś pozostałe elementy (zamówienia, statusy zamówień, klienci, itp.) będą integrowane w przyszłości.
Integracja zakłada wymianę informacji nt. dwóch rodzajów towarów:

  • dostępnych na magazynie (podstawowe, najlepiej rotujące),
  • sprowadzanych na zamówienie (celem obniżenia kosztów ich magazynowania).

Integracja została zrealizowana w 24 h.

Wersje językowe

Na stronie platformy B2B Grass dostępne są 2 wersje językowe – rosyjska oraz ukraińska. Na potrzeby komunikacji z Klientem stworzyliśmy także techniczną wersję angielską, która służyła wyłącznie do testów podczas realizacji projektu. Później została ona wyłączona. Tego rodzaju wersję językową stosujemy przy projektach międzynarodowych.

B2B + B2C

Platforma e-commerce Grass stanowi połączenie B2B oraz B2C.

  • B2C – klienci detaliczni, którzy nie są bezpośrednimi klientami firmy Termopal; widzą ofertę tj. produkty oraz ceny, jednak nie mają możliwości złożenia zamówienia.
  • B2B – klienci firmy, którzy posiadają konto na platformie e-commerce (np. firmy stolarskie, które montują kuchnie) oraz mogą składać zamówienia. Dla wszystkich klientów B2B został wdrożony jeden cennik. Jednak w przypadku indywidualnych rabatów nadanych poszczególnym klientom, są one uwzględnione w ich cennikach.

Wyłączona rejestracja

Ze względu na podział klientów na dwie grupy tj. B2C i B2B, dla pierwszej z nich została wyłączona możliwość samodzielnej rejestracji oraz składania zamówień. Konta dla klientów B2B zakładane są przez pracowników firmy Termopal, którzy ustalają także indywidualne warunki cenowe dla tych klientów.

Filtrowanie wariantów

Aby zaprezentować produkty posiadające wiele wariantów, zdecydowaliśmy się przedstawić je w formie filtrów na stronie towaru. Po wybraniu jednego z wariantów automatycznie ogranicza się lista prezentowanych kolejnych wariantów oraz ich wartości. Mechanizm działa podobnie do mechanizmu konfiguratora produktów.