Realizacja sklepu scenter.pl

scentre.pl

Sony Centre to sieć salonów sprzedaży produktów RTV marki Sony. Produkty oferowane w sklepie pochodzą z magazynów Sony Europe, dzięki czemu są objęte pełną gwarancją producenta.

W tym projekcie zastosowaliśmy wiele nowatorskich i zaawansowanych rozwiązań. Zaprojektowaliśmy je zgodnie z potrzebami rozbudowanej sieci salonów, dzięki czemu sklep scenter.pl jest wsparciem zarówno dla ogromnej rzeszy klientów, jak i kilkudziesięciu pracowników salonów.

Integracje z kilkoma systemami

  • LeaseLink– płatności w formie leasingu
  • eRaty Santander – płatności ratalne
  • Subiekt GT – zarządzanie sprzedażą i magazynem
  • GetResponse – system mailingowy
  • Google Data Studio – zbieranie danych i raportowanie

Wybrane funkcjonalności B2C

Dokonywanie rezerwacji w ramach witryny scenter.pl

Rezerwacja i odbiór osobisty

Różnica polega na tym, że w przypadku rezerwacji, to klient może zapłacić w salonie kartą lub gotówką. W przypadku odbioru osobistego konieczne jest wcześniejsze wykonanie płatności on-line. Dopiero wtedy może odebrać towar w salonie.

Dostawy + dostawy premium

Domyślnie wybranym kurierem jest DPD, natomiast obsługa sklepu może po złożeniu zamówienia przez klienta, zmienić kuriera na DHL. Daje to większą elastyczność w zarządzaniu dostawami towarów, a jednocześnie je przyspiesza. Dodatkową usługą są dostawy premium – można je wybrać dla określonych produktów (szczególnie dla telewizorów). Oprócz transportu w ramach usługi wykonywany jest montaż produktu oraz konfiguracja ustawień.

Dodatkowe gwarancje dla wybranych produktów

Klient może zamówić produkt ze standardową 2-letnią bezpłatną gwarancją lub dokupić Serwis Extra na 3, 4 lub na 5 lat. Dla każdego z towarów jest inny pakiet cenowy tych gwarancji. Każdy produkt wraz z gwarancją tworzy zestaw.

Wybrane funkcjonalności szczególnie ważne dla sieci salonów

Dynamiczna struktura opisów towarów

Aby obsługa sklepu internetowego mogła aktualizować produkty na stronie, może je w łatwy sposób importować ze źródła przygotowanego przez producenta. Jest to serwis (Sony 1) dostępny wyłącznie dla dystrybutorów produktów Sony. Zbierane są w nim wszystkie produkty, wraz z opisami, zdjęciami, specyfikacjami.

Dostosowanie interfejsu zamówień

Specjalny skrócony panel dla użytkowników systemu. Algorytm zaprojektowaliśmy tak, aby w odpowiednim momencie użytkownik miał dostępne tylko te funkcje, które są potrzebne.

Przypisywanie zamówienia do salonu – cały system jest podzielony na widoki, czyli salony. Ma to wpływ na wiele elementów, a kluczowe są uprawnienia. Pracownicy danego salonu mają uprawnienia związane tylko z ich salonem i dotyczą one tylko realizacji zamówień do nich przypisanych.

Migracja danych

Zmigrowaliśmy 4 rodzaje danych:

  • informacje o produktach – było to duże wyzwanie ze względu na bardzo rozbudowaną strukturę opisów
  • informacje o klientach
  • informacje o zamówieniach wraz z rabatami
  • hasła klientów, które w starym sklepie były szyfrowane inaczej niż w naszym systemie.