7 rodzajów reklamy na Facebooku

Chcąc przeciwdziałać spadającemu kursowi akcji, zabiegając o przychylność inwestorów, bądź po prostu rozwijając swój model biznesowy, Facebook wprowadza coraz to nowe opcje reklamy. Zapominając już o najzwyklejszych jej formach zwanych po prostu reklamami twórcy tego portalu społecznościowego generują coraz to nowe możliwości promocji. Podobno od przybytku głowa nie boli, niemniej jednak idąc dalej tą drogą włodarze Facebooka mogą przedobrzyć i zwyczajnie zmęczyć użytkowników marketingowym przekazem. Jak rozwinie się ta tendencja czas pokaże.

Facebook ad

Tymczasem, aby nie pogubić się pośród tego bogactwa nowych form promocji, poniżej prezentujemy wszystkie aktualnie dostępne możliwości zastosowania Facebookowej reklamy:

1. Tradycyjna reklama

Ciężko używa się terminu „tradycyjna” w relacji do tak młodego tworu jakim jest portal Facebook, jakkolwiek by brzmiało to sformułowanie nawiązuję do tego typu reklam, które wyświetlane są w prawej kolumnie strony. Chodzi o te boxy, na które nikt nie zwraca uwagi ;P. Z tą formą serwis wystartował parę lat temu i do tej pory z niej nie zrezygnował, co może dowodzić o jej skuteczności, bądź po prostu opłacalności.

2. Sponsorowane działania

Sponsorowane działania były kolejną edycją Facebookowych form promocji i zawierają w sobie wszystkie akcje dokonywane przez użytkowników oraz administratorów fan page’ów czyli lajki, posty, byli tutaj itd. Każde z tych działań, które wyświetlają się w news feedach użytkowników.

3. Promowane posty

Kilka miesięcy temu Facebook udostępnił każdemu administratorowi Fan Page’a zrzeszającego więcej niż 400 fanów możliwość promowania swoich postów. Dzięki określonemu budżetowi w ramach jednego postu osoba zarządzająca Fan Pagem może wpłynąć na częstotliwość jego wyświetleń w aktualnościach fanów, jak i ich znajomych.

4. Oferty

Relatywnie najmłodsza, dostępna forma społecznościowej promocji. Dzięki niej osoby handlujące w sieci mogą dzielić się ze swoimi klientami zniżkami poprzez publikowanie ofert na ich firmowych stronach w portalu. Oferty działają podobnie do kuponów i mogą zostać wykorzystane zarówno online jak i w sklepie stacjonarnym. Mogą być rozpowszechniane w ramach aktualności, bądź jako opisane powyżej promowane posty.

5. Targetowanie postów. 

Nie jest to sensu stricte reklama w rozumieniu takim, że płacimy Facebookowi za przywilej korzystania z tej usługi. Niemniej jednak ta opcja ma znamiona reklamy, gdyż przykładowo handlowcy mogą szczegółowo określić, do jakiej grupy docelowej dotrą ich posty. Możliwości jest wiele, a wśród nich targetowanie na płeć, wiek, status związku i wiele innych kryteriów.

6. Facebook Ad Exchange (FBX)

Serwis wszedł we współpracę z 16 wiodącymi platformami reklamowymi, wyświetlając tym samym reklamy ich użytkownikom. Nawiązując do analizy comScore Facebook ma do dyspozycji 25% z wszystkich wyświetlających się tam reklam.

7. Prezenty

Zapewne kojarzycie, że swego czasu Facebook sprzedawał wirtualne prezenty, jednak ta możliwość musiała okazać się mało opłacalna, gdyż została zaprzestana w 2010 roku. W najbliższym czasie planowany jest wielki powrót do upominków tym razem rzeczywistych (obecnie usługa testowana jest w USA). Użytkownicy będą mogli obdarowywać swoich znajomych prawdziwymi prezentami, z okazji różnych uroczystości. Serwis udostępni możliwość wyboru prezentu, dołączenia do niego kartki i wysyłki na adres podany przez odbiorce. Co ciekawe obdarowywana osoba będzie mogła wybrać inny kolor prezentu lub wymienić go na inny o zbliżonej wartości, co trzeba przyznać, jest dość nowatorskim podejściem do obdarowywania.

To są aktualnie wszystkie formy promocji, z których możemy skorzystać za pośrednictwem Facebooka. Znając jednak obecną tendencje firmy możemy założyć, że nie jest to ostateczny wygląd tej listy, którą dla was oczywiście uaktualnimy.

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how