finansowo.pl – przetestowany social lending

"Serwis Finansowo.pl jest projektem wprowadzającym w życie ideę "social lending". Umożliwia udzielanie pożyczek między osobami fizycznymi bez pośrednictwa banków."

„Serwis Finansowo.pl jest projektem wprowadzającym w życie ideę „social lending”. Umożliwia udzielanie pożyczek między osobami fizycznymi bez pośrednictwa banków.”

Logo finansowo.pl

Postanowiłem przetestować portal w zeszłym miesiącu. Oficjalne podsumowanie w panelu administracyjnym:

Udzielone pożyczki: 6
Suma udzielonych pożyczek: 1950 PLN
Spłacone pożyczki: 6
Suma spłaconych pożyczek: 1950 PLN
Zwindykowane pożyczki: 0
Suma zwindykowanych pożyczek: 0 PLN
Dotychczasowy dochód z odsetek: 13,31 PLN

Nieoficjalnie pożyczkobiorcy oferują bonusy do pożyczek i wygląda to tak:

150 PLN na 15 dni na 5% bonus 15 PLN – spóźniona spłata 1 dzień
500 PLN na 15 dni na 10% bonus 37,5 PLN – OK
500 PLN na 30 dni na 20% bonus 70 PLN – prośba o kolejną pożyczkę
200 PLN na 7 dni na 20% bonus 7 PLN –  spóźniona spłata 1 dzień
500 PLN na 7 dni na 20% bonus 50 PLN – spóźniona spłata 2 dni
100 PLN na 7 dni na 2% bonus 4 PLN –  OK

w sumie 183,5 PLN na czysto – więcej niż znane mi lokaty.

Portal ma bardzo dobry regulamin. Użytkownicy mają konta w mBanku, więc nie ma prowizji za przelewy. Czas poświęcony na jedną pożyczkę to 5-10 minut.
– znalezienie
– zweryfikowanie
– przelewy
– komentarze

Portal jest bardzo dobrze przygotowany. Wszystkie funkcje są przemyślane pod kątem Social Landing i dlatego nie widzę ryzyka przeobrażenia się Finansowo.pl w portal randkowy dla pośredników finansowych.

Podsumowując można szybko zarobić na rachunek za telefon lub internet. Konstrukcja serwisu (regulamin i funkcjonalność) zabezpiecza pożyczkodawcę. Mam jednak wrażenie, że część pożyczek, jest spłacana przez zaciąganie kolejnych i nieterminowe płatności są na tym portalu nieuniknione.

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how