Prezentowanie nagród w programach lojalnościowych cz.2

Organizator programu lojalnościowego ma trzy podstawowe możliwości prezentowania nagród na swojej platformie e-commerce. To, którą wybierze zależy od specyfiki sklepu, założeń programu, celu jaki chce osiągnąć oraz ….. trudności jakie jest gotowy pokonać;)

1. Nagrody rzeczowe prezentowane niezależnie od oferty sklepu

  • zebrane punkty Klient może wymienić na nagrody, jednak w jednym koszyku nie mogą znaleźć się towary z programu lojalnościowego i z podstawowego asortymentu sklepu
  • jest to rozwiązanie najłatwiejsze w implementacji
  • walutą, w której użytkownik płaci za nagrody są punkty, które wcześniej były naliczone na podstawie dokonanych zakupów
  • warunkiem dodania towaru do koszyka jest posiadanie wystarczającej ilości punktów

2. Jednoczesne wyświetlanie towarów i nagród rzeczowych

  • zebrane punkty klient może wymienić na nagrody np. koszulkę z logo, które dodaje do tego samego koszyka co zamawiane towary
  • najwygodniejsza opcja z punktu widzenia Użytkownika
  • najtrudniejsza i najdroższa opcja prezentowania nagród, która jednocześnie może stać się doskonałym narzędziem do generowania większych zamówień
  • przy towarach można wyświetlić informację – np. kup jeszcze 100 sztuk produktu X, a będziesz mógł odebrać nagrodę

3. Nagrody finansowe, czyli rabat na zakupy

  • zbierane punkty Klient może wykorzystać do częściowej lub całkowitej zapłaty za zamówienie lub skorzystania z darmowej dostawy
  • zakłada prezentowanie zamówionych towarów wraz z nagrodą w postaci rabatu
  • taką nagrodę można wyświetlić przy towarach, w koszyku, czyli wszędzie tam, gdzie pojawia się cena

Poza trzema wymienionymi wyżej możliwościami prezentacji nagród istnieje wiele innych opcji, które będą ich modyfikacjami, a wszystko zależy od możliwości, celów i chęci Organizatora, np.

  • prezentowanie nagród, które dopełniają zamówienie będące już w koszyku, np. zapakowanie produktu lub wykonanie graweru itp. Opcja dostępna tylko w momencie posiadania wystarczającej ilości punktów
  • nagrody finansowo – rzeczowe tj. pieniądze w gotówce

Co jest jeszcze ważne?

Użytkownik zadaje sobie pytanie czy stać go na określone nagrody. Ważne jest, by przy nagrodach od razu wyświetlać taką informację, by nie musiał on sprawdzać swojej ilości punktów i przeliczać ich na nagrody.

Dobrym pomysłem jest pokazywanie Użytkownikowi na jaką wartość powinien złożyć zamówienie, by mógł odebrać określoną nagrodę.

Warto korzystać z historii zamówień Użytkownika. Na przykład, gdy wiemy, że średnia miesięczna wartość jego zamówień w B2B wynosi 10 tys zł, możemy mu podpowiedzieć, że prawdopodobnie za 2 miesiące będzie mógł odebrać telewizor lub ile punktów brakuje mu do kolejnej nagrody.

Dobrym rozwiązaniem jest także dodanie informacji w procesie zamówienia, że aby otrzymać np. tablet należy zwiększyć wartość zamówienia o określoną kwotę.

Punkt ostatni to copywriting. Opisy nagród są istotne z dwóch powodów.

  • Po pierwsze nagrody mają cieszyć Uczestników programu, więc opisy produktów mogą odwoływać się do emocji, mogą być napisane językiem korzyści, w nawiązaniu do sytuacji codziennych i przyjemnych.
  • Po drugie należy pamiętać o zmieniającej się dostępności towarów będących nagrodami w programie lojalnościowym. Jeżeli np. Klient przez cały rok zbiera punkty na model telewizora LED Sony KDL-55W755C, a później dowie się, że od dwóch miesięcy ten model nie jest dostępny na rynku będzie rozczarowany. Zdecydowanie bezpieczniej będzie zaoferować mu “55 calowy Sony BRAVIA” bez wskazywania konkretnego modelu.Z tego samego powodu nie powinno się zamieszczać bardzo dokładnych zdjęć danego towaru, raczej ogólne, z daleka, bez szczegółów, bez numerów seryjnych.

program_lojalnosciowy

 

Lidia Palusińska

Marketing Coordinator - Pracuję słowem w IT, tzn. projektuję treści m.in. na stronę www, do mailingów, na bloga firmowego. Przekładam techniczny branżowy slang na język przyjazny dla wszystkich. W wolnym czasie czytam, słucham podcastów albo próbuję zrobić perfekcyjnego psa z głową w dół.