Poczta Polska uruchomiła nowy serwis oferujący wyróżniającą się na polskim rynku usługę pocztową. neoKartka.pl pozwala zaprojektować kartkę z życzeniami, która następnie jest drukowana i dostarczana do adresata. Z dumą możemy przyznać, że to unikatowe połączenie technologii z tradycją oparto na naszej platformie Extreme Commerce.
neoKartka.pl to odpowiedź Poczty Polskiej na oczekiwania klientów i słabnącą popularność tradycyjnych rozwiązań pocztowych. Nowa usługa, po wprowadzonej wcześniej przesyłce hybrydowej jest kontynuacją nowej drogi, jaką w pozycji prekursora e-rozwiązań podążać będzie największy w Polsce oferent usług pocztowych. neoKartki są większe, wygodniejsze i szybsze w realizacji od tradycyjnych kartek. W trzech prostych krokach życzenia z Internetu trafiają do rąk własnych adresata. Wystarczy wybrać wzór neoKartki i wpisać życzenia (bądź wybrać gotowy szablon), a wydrukiem i dostarczeniem zajmie się Poczta Polska. Cena za dużą kartkę, wysokiej jakości druku cyfrowego (format A5) to 4,49 zł. Więcej informacji o usłudze można uzyskać pod adresem neoKartka.pl.
Projekt był niezwykle ambitny już na etapie koncepcji. Wysokie wymagania techniczne oraz napięty harmonogram były nie lada wyzwaniem zarówno dla zespołu Poczty Polskiej, jak i dla nas.
„Ze względu na innowacyjny charakter serwisu z projektem neoKartki wiązało się duże ryzyko, ale dzięki dobrej komunikacji z doświadczonym zespołem Poczty Polskiej wszystkie założone cele udało się zrealizować zgodnie z napiętym harmonogramem.” – Robert Wiśniewski, Kierownik Projektu w BEST.NET
„Przyznam szczerze, że był to mój pierwszy, tak skomplikowany projekt, przy którym nie musiałem pracować w weekend przed jego zamknięciem.” – Jacek Drwięga, Kierownik Projektu neoKartka.pl
Serwis został wdrożony w oparciu o platformę Extreme Commerce, rozbudowaną o dedykowane rozwiązania. Skomplikowany algorytm dopasowujący treść życzeń, automatycznie generowane i przesyłane do drukarni wysokiej jakości pliki pdf oraz integracja z jej systemem to tylko niektóre z zastosowanych w neoKartka.pl rozwiązań. W najbliższym czasie opublikujemy bardziej szczegółowe case study zawierające m.in. wywiad z kierownikiem tego projektu.