Personalizacja – nowy trend, który wpływa na zwiększenie sprzedaży online

Co to jest personalizacja w e-commerce?

Błażej Łukomski: Jest to dostosowanie cech produktu (jego właściwości, m.in. kształtu i wyglądu) do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dzięki personalizacji w e-commerce klient może zobaczyć spersonalizowany produkt (np. ze swoim imieniem/zdjęciem, etc.) przed dodaniem do koszyka w sklepie internetowym.

Zachęcam do obejrzenia filmików, które dokładnie pokazują, na jakiej zasadzie działają konfiguratory, czyli mechanizmy do personalizacji produktu w sklepie internetowym (linki do filmów znajdują się poniżej – przyp. red.)
https://youtu.be/tZoT5Bzuirw
https://youtu.be/0XRvOv7Ezfo

Dlaczego warto personalizować?

BŁ: Obecnie dostępność produktów oraz konsumpcja są na coraz wyższym poziomie, dlatego też firmy stawiają na sprzedaż unikalnego produktu. Tak jak zrobiła to m.in. Coca-Cola, Nutella, Levi’s. Jako, że jest to stosunkowo nowy trend, warto podążać za największymi. Póki co konkurencja na rynku personalizacji jest jeszcze ograniczona, dlatego też marża w przypadku produktów spersonalizowanych jest wyższa, a działania marketingowe unikalne.

Co możemy personalizować?

BŁ: Personalizować można praktycznie wszystkie produkty, które mają pewną część wspólną, a między sobą różnią się jedynie specyficznymi cechami. Najłatwiej jest personalizować etykiety i nadruki na płaskim modelu. Im model ma więcej zmiennych tym konfigurator staje się bardziej skomplikowany. W przypadku personalizacji bardzo ważne jest pokazanie podglądu dobranego przez klienta przedmiotu, np. kubka o określonym kolorze, z wgranym przez niego zdjęciem i dodanym, unikalnym napisem. To właśnie dzięki temu podglądowi klient łatwiej zdecyduje się na nasze rozwiązanie.

Jak rozpocząć personalizację?

BŁ: Konfigurator personalizujący produkt można podłączyć do istniejącej już strony lub systemu e-commerce (np. wordpress, magento). Najlepsza jednak jest integracja z platformą sklepową Extreme Commerce. Dlaczego? Ponieważ:

  • łatwo można wprowadzać tam dodatkowe templaty,
  • wydajniej generuje się podgląd personalizowanego produktu,
  • w całym procesie zamówienia widać ten podgląd,
  • jest możliwość edycji spersonalizowanego wcześniej produktu,
  • system generuje wysokiej jakości pliki gotowe do wydruku.

Jakie są z tego korzyści?

BŁ: Korzyści jest wiele, ale z pewnością tym na co warto zwrócić uwagę jest:

  • zauważalny wzrost sprzedaży w sklepie internetowym,
  • spełnianie indywidualnych potrzeb klienta,
  • możliwość wykorzystania unikalnych metod marketingowych,
  • wyprzedzenie konkurencji na polskim rynku e-commerce, zarówno w zakresie jakości usług, jak i podążania za trendami.

Jak się tym zarządza od strony technicznej tj. czy każdy pracownik mojego sklepu może bez problemu tym zarządzać?

BŁ: Tak, każdy pracownik firmy może zarządzać konfiguratorami w sklepie. Warto również wspomnieć o tym, że personalizacja to nie tylko to, co widzimy na frontendzie. Panel administracyjny konfiguratora daje bardzo szerokie możliwości precyzowania tego, co widzi klient i co w danym momencie chcemy sprzedawać.


Twój e-commerce również może wiele zyskać dzięki możliwości personalizacji produktów.

Zapytaj o konfigurator produktów >>

Lidia Palusińska

Marketing Coordinator - Pracuję słowem w IT, tzn. projektuję treści m.in. na stronę www, do mailingów, na bloga firmowego. Przekładam techniczny branżowy slang na język przyjazny dla wszystkich. W wolnym czasie czytam, słucham podcastów albo próbuję zrobić perfekcyjnego psa z głową w dół.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *