Platforma e-commerce B2B – w jakich firmach sprawdzi się najlepiej?

Sprzedaż on-line z roku na rok rozwija się coraz bardziej. I to nie tylko w przypadku B2C. Coraz więcej firm zaczyna wdrażać w swojej działalności platformy e-commerce B2B. Czy to najlepsze rozwiązanie także dla Twojej firmy?

Platformy B2B przynoszą korzyść każdej firmie, która zdecyduje się włączyć ją do swojej działalności, ale są takie przedsiębiorstwa, które na wdrożeniu e-commerce B2B zyskają znacznie więcej niż inne. Czy wśród nich jest także Twoja firma?

Platforma e-commerce B2B sprawdzi się w Twojej firmie, jeżeli…

1. Chcesz wesprzeć pracę działu handlowego

W firmach handlowych funkcjonują działy odpowiedzialne za sprzedaż, za poszerzanie grona klientów firmy oraz za wdrażanie do obecnej oferty nowych produktów. Zazwyczaj  bazują one na tradycyjnych formach kontaktu, a więc rozmowach telefonicznych, spotkaniach osobistych lub komunikacji mailowej. 

Plan wdrożenia platformy B2B w firmach handlowych wiąże się często z obawą osób pracujących w działach handlowych. Postrzegają platformę B2B jako rewolucję w swojej dotychczasowej pracy. Obawiają się szkoleń z obsługi takich narzędzi, wydaje im się, że korzystanie z nich jest skomplikowane. Jednak największym  lękiem jest obawa o utratę pracy. Często spotykamy się z tym, że działy handlowe widzą platformy B2B jako zagrożenie, które odbierze im zatrudnienie. Prawda jest jednak inna. Platforma sprzedażowa nie tylko nie stanowi zagrożenia dla pozycji handlowców, ale jest wsparciem dla ich codziennych działań.

platforma e-commerce firma handlowa

Zastanawiasz się, w czym pomagają platformy B2B?

  • Usprawniają sprzedaż – praca działu handlowego opiera się głównie na katalogach i folderach z ofertą, które prezentowane są potencjalnemu klientowi. Odpowiednio przygotowana, przejrzysta platforma B2B pozwala na przedstawienie oferty w zupełnie inny sposób – przeszukiwanie obszernej oferty jest dużo łatwiejsze, szybsze, daje możliwość porównywania produktów czy zapisywania ich na później.
  • Automatyzują obsługę zamówień – sprawia to, że pracownicy działu handlowego nie muszą tracić czasu na ręczne ‘wklepywanie’ i obsługę zamówień. Dzięki temu zyskują czas, który mogą przeznaczyć na obsługę większej ilości klientów, a także na pozyskanie nowych.
  • Są kopalnią wiedzy dzięki zbieranym danym – dane są złotem XXI wieku, a platforma B2B jest ich ogromną kopalnią. Można z niej wyciągnąć wszelkie informacje  na temat  sprzedaży, klientów, archiwalnych transakcji czy produktów, itd.

2. Chcesz skrócić czas przygotowywania ofert na skomplikowane produkty 

Masz w swojej ofercie produkty, które różnią się od siebie wieloma parametrami? Szukasz sposobu, dzięki któremu będziesz mógł zaoferować swoim klientom możliwość sprawnego zamawiania skomplikowanych towarów?

W takim przypadku idealnie sprawdzi się u Ciebie konfigurator produktów. 

platforma e-commerce B2B konfigurator produktu

Konfiguratory produktów, wdrożone na platformie B2B, dadzą Ci przewagę nad konkurencją na rynku, a klienci będą mogli zamawiać produkty dostosowane do swoich potrzeb. 

Konfiguratory to także:

  • bardziej przyjazny sposób prezentacji produktów docelowych – klient może zobaczyć skonfigurowany przez siebie produkt na ekranie swojego smartfona w czasie rzeczywistym.
  • znacznie szybsze przygotowywanie ofert (jeśli handlowiec przygotowuje ofertę dla swojego klienta). Bardzo dobrym przykładem współdziałania platformy e-commerce B2B i konfiguratorów jest moduł generowania ofert na produkty skomplikowane.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat personalizacji produktów? Zajrzyj na naszą stronę i sprawdź, jakie możliwości dają konfiguratory i dlaczego warto wdrażać personalizację w biznesie.

3. Chcesz sprawniej i szybciej aktualizować rozbudowane cenniki i dostępność oferty produktowej 

Z doświadczenia wiemy, że są firmy, w których zmiana cenników może zabierać kilku osobom z działu handlowego nawet około miesiąca. Odpowiedzią na ten problem jest system e-commerce, który pozwala automatycznie aktualizować magazyny i cenniki

Co więcej, ceny aktualizują się zgodnie z potrzebami firmy, system podnosi cenę bazową, a ceny pochodne zmieniają się, np. dla grup klienckich albo tylko dla wybranych klientów. 

Co daje real-time commerce?

Pozwala prowadzić precyzyjna gospodarkę magazynową, a więc sprzedawać produkty do ostatniej sztuki oraz na bieżąco informować klientów o dostępności towarów. Kiedy światowe rynki zmagają się z ogromnymi deficytami towarów, jest to szczególnie ważne.  

4. Chcesz zintegrować wiele systemów zewnętrznych, które obsługują Twoją firmę 

Platformy B2B mogą być zintegrowane z wieloma systemami zewnętrznymi, tj. z:

integracje platforma e-commerce B2B

Chcesz zobaczyć wszystkie systemy, z którymi możemy zintegrować Twój biznes? Zobacz na naszej stronie, w zakładce Integracje.

Dlaczego warto zdecydować się na naszą platformę B2B? 

  1. Tym, co odróżnia naszą platformę od rozwiązań typu open source jest fakt, że jest ona niezwykle elastyczna. Co to znaczy? Możemy ją dostosowywać i modyfikować zgodnie z potrzebami Twojego biznesu. 
  2. System jest bardzo wydajny. W porównaniu do Open Source jest to nawet do 1000 zamówień na minutę! A to wszystko przy nawet milionie towarów w e-sklepie. Dodatkowo EC cechuje długi cykl życia platformy.
  3. Rozwijamy platformę każdego dnia. Dzięki temu bez problemu możemy dostosować ją do zgłaszanych przez Ciebie potrzeb.
  4. Jeżeli w Twojej firmie funkcjonują już inne systemy, bez problemu możemy zintegrować je z naszą platformą.
  5. Stworzona przez nas platforma opiera się na języku Java, który jest synonimem wysokiej jakości kodu.
  6. Cały czas masz dostęp do panelu administracyjnego, w którym widoczna jest pełna historia zamówień Twoich klientów oraz dokonanych przez nich płatności.

Jak widzisz, platforma e-commerce w branży B2B niesie ze sobą masę korzyści. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, przeczytaj artykuł o 14 najważniejszych korzyściach z wdrożenia systemu e-commerce B2B.

Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie do platformy e-commerce B2B lub chciałbyś wdrożyć taką w swojej firmie – zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania, rozwiejemy wątpliwości i po partnersku poprowadzimy dalej.

Lidia Palusińska

Marketing Coordinator - Pracuję słowem w IT, tzn. projektuję treści m.in. na stronę www, do mailingów, na bloga firmowego. Przekładam techniczny branżowy slang na język przyjazny dla wszystkich. W wolnym czasie czytam, słucham podcastów albo próbuję zrobić perfekcyjnego psa z głową w dół.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *